SLOVNÍK POJMŮ

Aby jste dobře rozuměli všemu, co zmiňuji v článcích, snažím se Vám zde všechny věci vysvětlit. Pokud Vám i tak nebude něco jasného, neváhejte mě kontaktovat e-mailem nebo na twitteru.

Assists/60 (A/60) - Počet asistencí, které hráč nasbírá za 60 minut svého pobytu na ledě.

Goals/60 (G/60) - Počet gólů které hráč nasbírá za 60 minut svého pobytu na ledě.

Points/60 (P/60) - Počet bodů, které hráč nasbírá za 60 minut svého pobytu na ledě.

Even strenght (5v5) - Termín používaný k vyjádření klasické situace na ledě, tedy hry 5 na 5.

Goals For (GF), Goals Against (GA) - GF jsou vstřelené góly a GA jsou obdržené branky. Pokud se jedná o tým tak to jsou všechny vstřelené, resp. obdržené branky týmu. Pokud se však bude jednat o daného hráče, vstřelené góly jsou všechny góly, který tým vstřelil, když byl daný hráč na ledě a obdržené jsou ty, které tým inkasoval s daným hráčem na ledě.

Goals For % (GF%) - Poměr GF a GA vyjádřený v procentech - GF / (GF+GA) = GF%. Např. Chicago porazí St. Louis 3:1. Chicago tak vstřelilo 3 branky (GF) a jednu obdrželo (GA). GF% tak bude 75%, protože 3 / (3+1) = 0,75 = 75%.

Shots For (CF), Shot Against (CA) - Také známé jako Corsi For a Corsi Against. Jedná se o všechny střely, které tým vyšle na branku soupeře, když je daný hráč na ledě (CF), resp. o všechny střely, které vyšle soupeř, když je daný hráč na ledě (CA). Pokud tedy bude na ledě například Duncan Keith a Chicago vystřelí 5x bude CF = 5.

Puck Possesion % (CF%) (statistika Corsi) - Jedná se o poměr střel pro a proti - CF / (CF+CA) = CF%. Například Duncan Keith bude na ledě při 4 střelách na branku soupeře a při 2 na branku Chicaga - CF=4, CA=2. Jeho CF% tak bude 4 / (4+2) = 0,67 = 67%. CF% rovno 50% je považováno za rovnost. Nad 50% znamená, že tým svého soupeře přestřílel, pod 50% byl v počtu střeleckých pokusů lepší soupeř.

Relative Possesion (CF% relTM) - CF% je určitě jednou ze statistik jak měřit kvalitu hráče, co když ale hraje ve špatném týmu a tím pádem se bude jevit jako špatný hráč i on sám? Na to je tu statistika CF% rel. Ta sleduje rozdíl mezi tím, když je daný hráč na ledě a když není. Například má tým s na ledě CF% 49%. Pokud však hráč A na ledě není, má tým pouze 45%. Hráč A je tak o 4% lepší než tým pokud hraje bez něho. Hodnota CF% relTM hráče A je tak +4.

Shot Generation (CF60) - Tato statistika ukazuje kolik střel tým vyprodukuje za 60 minut času s daným hráčem na ledě. Například Duncan Keith odehraje v utkání 30 minut a tým za čas jeho pobytu na ledě vyšle 15 střel. Za 60 minut času to tak dělá 30 střeleckých pokusů.

Shot Suppresion (CA60) - Tato statistika ukazuje kolik střel tým soupeře vyprodukuje za 60 minut času, když je daný hráč na ledě. Například Duncan Keith odehraje v utkání 30 minut a soupeř za čas jeho pobytu na ledě vyšle 10 střel. Za 60 minut času to tak dělá 20 střeleckých pokusů soupeře.

Shot Differential (C +/-) - Rozdíl střel daného týmu a jeho soupeře, když je sledovaný hráč na ledě. Například Duncan Keith bude na ledě u 15 střel svého týmu a 10 střel soupeře. Jeho C +/- tak bude +5.

Quality Of Competition (TOIC%) - Hráči prvních útoků mají v průměru 18-21 minut za zápas, hráči 3. nebo 4. formace hrají 8-12 minut. Pokud se podíváme například proti komu nastupuje Duncan Keith na led - pokud nastupuje proti hráčům, kteří v zápase stráví na ledě kolem 20 minut, tak Keith nastupuje proti kvalitním soupeřům. Tato statistika tedy ukazuje proti jak dobrým hráčům daný hráč musí obstát na základě toho, kolik hráč soupeře tráví v zápase minut na ledě. Větší číslo udává těžší protihráče.

Quality Of Teammate (TOIT%) - Je to vlastně to samé jako TOIC% s tím rozdílem, že nyní se zaměřujeme na to, s jakými spoluhráči sledovaný hráč nastupuje nejčastěji na led. Pokud se podíváme například na Anisimova, tak ten odehrál většinu času s Kanem a Panarinem, kteří oba trávili na ledě kolem 20 minut. Jeho TOIT% je tak vysoká. Tedy čím větší číslo, tím kvalitnější spoluhráči.

Scoring Chance (SC) - Je to střela na branku, která je považována za nebezpečnou. Jestli jde o nebezpečnou střelu se rozhoduje na základě typu střely a místa odkud bylo vystřeleno.

Scoring Chance For % (SCF%) - U této statistiky můžeme sledovat jak tým, tak i jedince. Pokud jde o tým, tak jde o poměr mezi šancemi na gól, který měl daný tým (SCF) a šancemi, které měl soupeř (SCA). Počítá se podobně jako u GF% nebo CF% - například tým měl 15 šancí (SCF) a soupeř 5 šancí (SCA) - 15 / (15+5) = 0,75 = 75%. Pokud jde pouze o daného hráče počítají se šance, které měl daný tým a soupeř při jeho pobytu na ledě.

Zone Starts (OZS, DZS) - Jedná se pásmo, ve kterém hráč začal své střídání - obranné (DZS), útočné (OZS). Nejčastěji se vyjadřuje v procentech startů v útočném pásmu (oZS%), kdy se znovu počítá poměr mezi OZS a všemi starty, které hráč absolvoval. Zde se ovšem počítají pouze střídání, která hráč začal bulí. Většinu střídání totiž hráči provádí během nepřerušené hry (zhruba 60%), ty se potom uvádí jako on the fly shifts.

© 2016 Worlds Collide. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky
Používáme cookies, abychom zajistili správné fungování a bezpečnost našich stránek. Tím vám můžeme zajistit tu nejlepší zkušenost při jejich návštěvě.

Pokročilá nastavení

Zde můžete upravit své preference ohledně cookies. Následující kategorie můžete povolit či zakázat a svůj výběr uložit.